#LiveReport: Release Athens Day 1


Το Release θα γίνει παράδοση. Έχοντας φέρει πέρυσι εμβληματικά ονόματα, όπως η PJ Harvey κι οι Sigur Ros, έθεσε φέτος τις προσδοκίες εξίσου ψηλά. Φέτος, για την πρώτη ημέρα του, έφερε ηλεκτρονικούς ήχους με ισχυρά ονόματα του είδους, τους Moderat και τους Royksopp.


Γράφει η Ιωάννα Μαλούνη


Φωτογραφίες: Αθηνά Παπαγιάννη


Πρώτη στη σκηνή εμφανίστηκε η Etten, η φωνή των Film και των Mechanimal, μαζί με δύο μουσικούς, το Δημήτρη Μπόρση και το Θωμά Ζαβιτσάνο. Πρόσφερε τη σκοτεινή της electronica και τον απόκοσμο αέρα της μέσω κομματιών της, όπως του 'That Kind', σε έναν χώρο άδειο καθώς όπως είθισται, δυστυχώς, στα μεγάλα φεστιβάλ, το πρώτο όνομα που βγαίνει στη σκηνή είναι καταδικασμένο να παίξει μπροστά σε ελάχιστο κόσμο. Με ένα εικοσάλεπτο σετ, κατάφερε να αποδώσει εξαιρετικά όλα τα κομμάτια που συμπεριλήφθηκαν σε αυτό και να εντυπωσιάσει όσους ήμασταν εκείνη την ώρα στην Πλατεία Νερού.


Τη διαδέχθηκαν οι The Rattler Proxy, aka Μάκης Παπασημακόπουλος και Λουκάς Σαββίδης, οι οποίοι κινήθηκαν σε εξίσου σκοτεινή electronica. Ένα ντουέτο που έχει συνυφασμένο το όνομα του με τα σκοτεινά beats, έκανε μία εξαιρετική εμφάνιση με μία setlist που περιλάμβανε κομμάτια όπως τα 'Death Machine', 'Dark Room', 'Day To Day', 'Venomous' και 'Oscillation' ανάμεσα σε άλλα. Οι Rattler Proxy ήταν αυτοί που κατάφεραν να κάνουν το κοινό που βρέθηκε στην Πλατεία Νερού να μείνει με το στόμα ανοιχτό, χάρη στην ενέργεια και τη μουσική τους.


Το πραγματικό πάρτι άρχισε, όμως, με το live του Larry Gus. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι ο Larry Gus είναι το καλοκαίρι. Ήταν ζωηρός και κεφάτος. Χόρευε συνέχεια πάνω στη σκηνή, επικοινωνώντας την τρέλα του. Δεν αρκέστηκε, βέβαια, στο να παραμείνει στη σκηνή – έτρεχε κάτω απ’ αυτήν και, πριν το τέλος του live, άρχισε να χορεύει ανάμεσα στο κοινό. Είπε μια τρελή ιστορία. Σε μετέφερε, έτσι, μ’ ευκολία σε νησί, σε καλοκαιρινή απενοχοποιητική γιορτή. Μια γιορτή – ζέσταμα, όπου δεν έλειπαν γνωστά του τραγούδια ('A Set Of Replies', 'The Night Patrols', 'Σ’ έχασα ξανά'), μια πολύ καλή παράδοση στα χέρια των Moderat.


Οι Moderat πρόσφεραν ένα υπερθέαμα στο κοινό. Κόκκινοι και μπλε καπνοί, video walls με τελίτσες, lazers, μπλε και κίτρινα εφέ συνόδευσαν τη δεύτερη εμφάνισή τους στην Αθήνα. Είπαν όλα τα κομμάτια που θα περίμενε το κοινό να πουν – για παράδειγμα το 'Reminder' και το 'Running'. Κορυφαίες στιγμές αποτέλεσαν το 'Rusty Nails' και το 'Bad Kingdom'. Στο ενδιάμεσο, έπαιξαν πολλά instrumental κομμάτια για να προθερμάνουν το κοινό. Η εμφάνισή τους σίγουρα έτυχε μεγάλης υποδοχής κι ενθουσιασμού από πλευράς του κοινού, όμως ορισμένες φορές ο καταιγισμός από instrumental μπορούσε να κουράσει. Αυτό, βέβαια, σε καμία περίπτωση δε σήμανε ότι το live τους δεν αγαπήθηκε αρκετά. Τα εφέ εντυπωσίασαν και κράτησαν το ενδιαφέρον ως το τέλος.


Μα τίποτα δε μπόρεσε να συγκριθεί με το δυναμισμό και τη χρωματική και μουσική ποικιλία των Royksopp. Οι Νορβηγοί επιστράτευσαν πραγματικά τα πάντα για να φωτίσουν και να ξεσηκώσουν την Πλατεία Νερού. Τα video walls κι οι καπνοί έδιναν το απαραίτητο χρώμα σε κάθε μελωδία. Η τραγουδίστρια φόρεσε ένα λευκό outfit με φτερά, χόρευε μαζί μ’ ένα χορευτή ντυμένο ρομπότ, για τις ανάγκες του 'The Girl And The Robot', και μετέφερε την ατμόσφαιρα κάθε τραγουδιού με τις κινήσεις των χεριών της. Μπορούσε να σε μεταφέρει στο disco κέφι των 'Never Ever' και 'Do It Again', αλλά και στη μυστηριώδη ατμόσφαιρα του 'What Else Is There' με την ίδια ευκολία. Οι Royksopp τραγούδησαν, επίσης, γνωστά κι αγαπητά τους κομμάτια, όπως το 'Here She Comes Again'. Σίγουρα, όμως, η κορυφαία στιγμή του live – αλλά κι όλης της βραδιάς – ήταν αυτή του 'Running To The Sea'. Η τραγουδίστρια μετέφερε εξαίσια την αιθέρια ατμόσφαιρα του κομματιού, με τα εφέ της σκηνής να την εξυπηρετούν με τον καλύτερο τρόπο και με τις κινήσεις της να σε προσκαλούν να χαθείς μέσα στη μουσική. Το γεγονός ότι επρόκειτο για ένα κομμάτι που εκτελέσθηκε στα πλαίσια ενός καλοκαιρινού live, λίγα μέτρα δίπλα από τη θάλασσα, ήταν ο λόγος που το απογείωσε.


Δεν υπάρχει, λοιπόν, αμφιβολία ότι το φετινό Release άνοιξε δυναμικά. Η electronica των Etten και Rattler Proxy και το νησιώτικο κέφι του Larry Gus παρείχαν μια πολύ καλή προθέρμανση. Η φουτουριστική αισθητική κι η κομψότητα των Moderat κι η πολύχρωμη εορταστική και ταυτόχρονα αιθέρια ατμόσφαιρα των Royksopp συντέλεσαν σε μια ημέρα – ηλεκτρονικό υπερθέαμα.