Οι The Murder Capital είναι ο ορυμαγδός της Ιρλανδέζικης post-punk


Χωρίς αμφιβολία πια, η παγκόσμια μουσική σκηνή γίνεται μάρτυρας μιας αναγεννησιακής περιόδου που αφορά την Ιρλανδική post-punk. Είναι γεγονός! Μια νέα μουσική γενιά έχει σηκώσει το ανάστημα της και το Δουβλίνο τείνει να γίνει το νέο «κέντρο» της πανκ.


Γράφει ο Στέφανος Πρεδάρης


Προσπαθώντας να καταλαγιάσουν τα κοινωνικοπολιτικά κατάλοιπα του παρελθόντος, σε μια ενδεχομένως συντηρητική κοινωνία, οι πρωτοπόροι Girl Βand, Just Mustard, Fontaines DC, και οι νεότεροι The Murder Capital είναι η φωνή μιας νέας μουσικής τάξης πραγμάτων ακολουθώντας το αντί-λονδρέζικο (πετυχήμενο) πρότυπο.


Αυτή η νέα μουσική κουλτούρα τείνει να καταρρίψει το κατεστημένο που θέλει την εγγλέζικη πανκ στη κορυφή. Προερχόμενη απο το μεγάλο νησί της βορειοδυτικής Ευρώπης, λειτουργεί σαν «αδελφότητα» και προσφέρει αδιαμφισβήτητα σοβαρή μουσική. Το θέμα του παρόντος άρθρου, είναι οι νεοσύστατοι The Murder Capital που εντάχθηκαν δυναμικά σε αυτή την «αδελφότητα» και έγιναν μέρος αυτού του νέου μουσικού κύματος.


Το πενταμελές σχήμα δημιουργήθηκε το 2015 στο Δουβλίνο από μια παρέα ατόμων (προερχόμενοι απο ξεχωριστά μέρη του πράσινου νησιού) που γνωρίστηκαν στο μουσικό κολέγιο που φοιτούσαν. Το εκπαιδευμένο αυτί (ή όποιος ακούει Fontaines DC τέλος πάντων), κατηγοριοποιεί τη μουσική τους στο new post-punk wave. Το συγκεκριμένο αυτό είδος, ξεκίνησε το 2010 σε Αγγλία και Ιρλανδία με τους Idles απο τη μια και Girl Band απο την άλλη. Κατάφεραν να ξεχωρίσουν απο τους Fontaines DC (που προέρχονται απο την ίδια περιοχή και συνδέονται μουσικά), προβάλλοντας ένα διαφορετικό - σύγχρονο Peaky Blinders λουκ και επιλέγοντας να τραγουδήσουν για την αβεβαιότητα της ζωής και τον ζοφερό κόσμο της μελαγχολίας, με έναν πιο εκρηκτικό χαρακτήρα. Στιχουργικά, μια συσχέτιση των Murder Capital με τους Joy Division δε φαντάζει παράλογη, αλλά μια σύγχρονη εκδοχή μιας παλαιότερης μπάντας δε θα αποτελούσε συνετό στόχο για τα δεδομένα της εποχής. Συνεπώς αυτό δε συμβαίνει. Το συγκρότημα, με την δημιουργία της πρώτης τους ολοκληρωμένης δισκογραφικής δουλειάς When I Have Fears, του 2019, απέδειξαν πόσο εύστοχα ανταποκριθήκαν σε αυτό το κάτι διαφορετικό που ζητάει ο μέσος post-punker τα τελευταία δέκα χρόνια.


Ο δίσκος When I Have Fears, αποτελεί μια φιλόδοξη και αξιοπρεπή προσπάθεια και κατάφερε να συγκεντρώσει μόνο θετικές κριτικές. Στιχουργικά, χαρακτηρίζεται απο λυρική αυθάδεια που δίνει χαρακτήρα σκοτεινής ποίησης στα περισσότερα κομμάτια. Στο μουσικό κομμάτι, δε λείπουν τα ορμητικά riffs, «βρώμικες» μπασογραμμές, με παύσεις και γκρουβάτα ξεκινήματα (βλέπε 'Feeling Fades', 'More Is Less'). Λαμβάνοντας υπόψιν τη στιχουργική επιλογή της μπάντας, δε θα μπορούσαν να λείπουν κομμάτια, λίγο πιο ατμοσφαιρικά (βλέπε 'Slowdance 1', 'Slowdance 2'), που πολύ όμορφα προωθούν σκοτεινά νοήματα, προκαλώντας ανάμεικτα συναισθήματα.


Αυτόν τον γκρίζο χαρακτήρα της μπάντας, αναλαμβάνει να εκπροσωπεί ο frontman της, εν ονόματι James McGovern. Με βλέμμα, βλοσυρό και αμίλητο, όπως και η φωνή του, επισημαίνει πως οι The Murder Capital δεν είναι μια ακόμη μπάντα που θα επιβάλει σε κάποιον πως να ζει ή να τον κάνει χαρούμενο. Επιδιώκει να τον κινητοποιήσει ώστε να σκεφτεί- να αναστοχαστεί μέσω προσωπικών σκέψεων και αισθημάτων, για θέματα που τον αφορούν (Upset Magazine, 2019).


Οι The Murder Capital, έχουν χαρακτήρα, παίζουν αξιοπρεπή μουσική και αποτελούν άλλον ένα νέο δυνατό παίκτη στο τερέν της σύγχρονης ιρλανδικής punk. Μολονότι ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος (κυρίως απο το εξωτερικό), χωρίς δισταγμούς βγαίνουν μπροστά και διεκδικούν αυτό που αξίζουν. Άλλωστε, η αρμάδα πιστών υποστηρικτών που έχουν κερδίσει μέσα σε λίγα χρόνια, δίνει στους νεοσύστατους ροκάδες ένα μήνυμα γεμάτο αισιοδοξία.


Όταν η alternative δεν είναι η εναλλακτική σου​

  • Facebook
  • Instagram
  • Spotify
  • YouTube
  • Twitter

©2020 by Breakroom