• Νίκος Παπανικολάου

Οι συναυλίες στα χέρια των fans: Συνέντευξη με τους ιδρυτές του Gigalize


Μπορούμε άραγε να δούμε τους Arctic Monkeys στην Ελλάδα; Ποια είναι η δύναμη των fans ώστε να φέρουν αυτούς που πραγματικά θέλουν στη χώρα μας;


Τρεις φίλοι, ο Γιώργος, ο Παναγιώτης και ο Σεραφείμ είχαν μία υπέροχη ιδέα. Να δημιουργήσουν διαδικτυακές καμπάνιες, οι οποίες θα αποτελούν τις φωνές των απανταχού fans, φωνές αρκετά δυνατές, όπως υπόσχονται, ώστε να φτάσουν στα αυτιά των ίδιων των καλλιτεχνών. Αυτή η ιδέα είναι το Gigalize, η διαδικτυακή πλατφόρμα από την οποία μπορεί κανείς να ξεκινήσει την εκστρατεία του για να φέρει τον αγαπημένο του καλλιτέχνη στη πόλη του. Ουτοπικό; Μπορεί. Οι μεγάλες και ανατρεπτικές ιδέες, ως ουτοπικές ξεκίνησαν. Και εμείς θα είμαστε εκεί για να το υποστηρίξουμε


Συνέντευξη στο Νίκο Παπανικολάου


Καταρχάς, πείτε μου ποιοι είστε και πως σας ήρθε αυτή η τρελή ιδέα να ξεκινήσετε το Gigalize.


Είμαστε τρεις φίλοι, ο Γιώργος Κόλλιας, ο Παναγιώτης Χρονόπουλος και ο Σεραφείμ Παπαγεωργίου. Θα μας βρείτε σε όποια συναυλία παίζει στη πόλη και θα μπορούσαμε να μιλάμε για ώρες για μουσική. Μια μέρα γυρνώντας από ένα μεγάλο live αναρωτηθήκαμε γιατί να είναι τόσο δύσκολο να δούμε τους καλλιτέχνες που πραγματικά θέλουμε, στην Αθήνα. Τα υπόλοιπα είναι ιστορία και σκληρή δουλειά αρκετών μηνών και ονομάζονται Gigalize.


Τι ακριβώς είναι το Gigalize και πως λειτουργεί;


Το Gigalize είναι μια διαδικτυακή πλατφόρμα στην οποία ο χρήστης μπορεί να ξεκινήσει μια καμπάνια για να φέρει τον αγαπημένο του καλλιτέχνη στην πόλη του. Μπορεί επίσης να δει και να ανακαλύψει άλλες καμπάνιες που τον ενδιαφέρουν και να τις στηρίξει και μοιράσει ώστε να πετύχουν τον στόχο τους.


Αν, θεωρητικά, φτάσει μία εκστρατεία στον επιθυμητό στόχο της, ποια είναι η δουλειά σας από ‘κει και πέρα;


Η υπόσχεσή μας στους fans είναι πως η προσπάθεια και το ενδιαφέρον τους θα φτάσει στα αυτιά του καλλιτέχνη ή του μάνατζερ του. Ότι δηλαδή η επιθυμία τους δεν θα παραμείνει σε μια συζήτηση μεταξύ μας αλλά θα κάνει το θόρυβο που πρέπει. Φυσικά δεν μένουμε σε αυτό: θα μιλήσουμε με παραγωγούς που ενδιαφέρονται και θα παλέψουμε να επηρεάσουμε τα κατάλληλα άτομα για να γίνει η συναυλία.


Με ποιο τρόπο καθορίζετε τον απαραίτητο αριθμό συμμετεχόντων ώστε να θεωρήσετε πως μία εκστρατεία έφτασε το στόχο της;


Ο στόχος κάθε καμπάνιας ορίζεται με βάση τη δημοτικότητα του καλλιτέχνη και τον μέσο όρο εισιτηρίων που πουλάει στο εξωτερικό, προσαρμοσμένο βέβαια και στα ελληνικά δεδομένα.


Ποια είναι τα ονόματα που έχουν τη μεγαλύτερη ζήτηση και πόσο ρεαλιστικό είναι να τα δούμε στην Ελλάδα.


Μέχρι στιγμής από τις καμπάνιες που έχουν ξεκινήσει, αυτές που πέτυχαν τον στόχο τους είναι του Slash & Myles Kennedy, του Ed Sheeran και των One Direction. Για όλες έχουν γίνει οι πρώτες επαφές και είμαστε αρκετά αισιόδοξοι. Σκοπός μας είναι να πείσουμε όσους εμπλέκονται στον χώρο πως κάθε συναυλιακό όνειρο πρέπει να είναι ρεαλιστικό!


Θεωρείτε πως στην Ελλάδα το συναυλιακό κοινό είναι επαρκές ώστε να προσελκύσει ένα όνομα μεγάλο και ταυτόχρονα στο ζενίθ της δημοσιότητας του; Θα φέρω για παράδειγμα τους Arctic Monkeys.


Θα απαντήσουμε με ένα ξεκάθαρο «ναι». Μπορεί πληθυσμιακά να μην είμαστε μεγάλη χώρα, το ελληνικό κοινό όμως είναι ιδιαίτερα μουσικόφιλο, ενημερωμένο και λατρεύει τις συναυλίες – το έχει αποδείξει άλλωστε σε όλα τα μεγάλα live που κατά καιρούς έλαβαν χώρα και γέμισαν στάδια με δεκάδες χιλιάδες κόσμο. Το πρόβλημα δεν είναι το μέγεθος του κοινού. Το πρόβλημα είναι πως ο τρόπος που λειτουργεί η διαδικασία παραγωγής συναυλιών αυτή τη στιγμή, δεν λαμβάνει καθόλου υπόψη του το ίδιο το κοινό. Αυτό θέλουμε να αλλάξουμε.


Οι εταιρείες παραγωγής πως αντιμετωπίζουν όλο αυτό το εγχείρημα; Το θεωρούν αξιόπιστο ώστε να επενδύσουν σε μία συναυλία;


Έχουμε έρθει σε επαφή με όλες τις μεγάλες αλλά και μικρότερες εταιρίες παραγωγής και παρακολουθούν τις εξελίξεις του Gigalize. Είναι θετικοί και περιμένουν την αντίδραση του κοινού σε αυτή τη νέα προσπάθεια.


Είδαμε πριν λίγο καιρό τους φαν των Foo Fighters να φέρνουν σε μικρές πόλεις τη μπάντα ώστε να παίξει, παίρνοντας στα χέρια τους όλη τη παραγωγή μίας τέτοια συναυλίας. Αυτό μας δείχνει κάτι για το μέλλον των συναυλιών;


Ο ίδιος ο Dave Grohl είπε: «Ίσως αυτός να είναι ο τρόπος που θα γίνονται πλέον τα tour μας. Θα πάμε όπου μας φωνάξει ο κόσμος»! Καταλαβαίνετε πως το timing δεν θα μπορούσε να είναι καλύτερο για το Gigalize. Το τοπίο αλλάζει και ο κόσμος πλέον έχει λόγο στα πάντα. Γιατί όχι και στις συναυλίες που θέλει να βλέπει; Γιατί να μην ξεκινήσει η αλλαγή αυτή από την Ελλάδα;


Δεδομένης της κρίσης, πως βλέπετε τις συναυλίες που γίνονται; Τόσο από ζήτηση του κοινού όσο και από τη ποιότητα των συναυλιών.


Η ζήτηση όχι μόνο δεν πέφτει, αλλά αντιθέτως είναι αυξημένη. Σίγουρα το κοινό δεν θα ανταποκριθεί σε υπερβολικές τιμές εισιτηρίων, θα εκτιμήσει όμως και θα στηρίξει κάθε φρέσκια ιδέα για συναυλία. Έχουμε καταλάβει πως το κοινό γνωρίζει πότε του φέρονται με σεβασμό και πότε το κοροϊδεύουν καταφεύγοντας σε «εύκολες λύσεις» ή συναυλίες που έχουν γίνει και ξαναγίνει δεκάδες φορές. Όσο το κοινό βλέπει νέα ονόματα, ονόματα που αγαπάει, θα είναι πάντα εκεί.


Τόσο σαν ομάδα του Gigalize όσο και σα μουσικόφιλοι, ποιους στόχους βάζετε για το μέλλον και τι ευελπιστείτε να καταφέρετε.


Ο στόχος μας είναι να γίνουν οι πρώτες συναυλίες που θα έχουν ξεκινήσει από τους fans στην Ελλάδα και πολύ γρήγορα να πάμε στο εξωτερικό. Ήδη δεχόμαστε καθημερινά δεκάδες mails από χώρες του εξωτερικού που ζητάνε μια ευκαιρία να φωνάξουν τους καλλιτέχνες που αγαπάνε. Είμαστε περήφανοι που πρώτο το ελληνικό κοινό έχει αυτή την ευκαιρία και το καλούμε να την αρπάξει!

Όταν η alternative δεν είναι η εναλλακτική σου​

  • Facebook
  • Instagram
  • Spotify
  • YouTube
  • Twitter

©2020 by Breakroom